fbpx

Civil szervezetek 1%-os kampányairól

Már el is indult az idei 1%-os kampány. Nincs ember valószínűleg Magyarországon, aki ne tudná, mi ez – a civil szervezetek javára rendelkező nyilatkozatok száma 2022-ben 1.443.300 db nyilatkozat volt. Egy szervezetre átlagosan 380.000 Ft jutott, és több, mint 28.000 kedvezményezett kapott többet-kevesebbet a felajánlott összegekből.

De mit tehet a civil szervezet, hogy kitűnjön a tömegből?

Itt jön képbe a kommunikáció, és annak is a vizuális kommunikációs része. Néhány tanács ezzel kapcsolatban:

  • Érdemes egy „ügy” köré szervezni a kampányt. A konkrét kérés jobban meg tud ragadni az emberek emlékezetében. Ilyenkor a vizuális megjelenés is jóval konkrétabb lehet, mint ha csupán a szervezet támogatását kérik.
  • A képválasztás legyen egyéni; a huszadik sovány kisfiú, éhes kutya, szeméthalom már nem érdekes – de mellette egy meghökkentő kép, vagy kollázs már igen. Ugyanakkor a kép emocionálisan érintse meg a célcsoportot: érezze úgy a néző, hogy neki ehhez köze van (akár ő, vagy a szerettei is lehetnének).
  • A szöveg legyen kellőképpen kiemelve, feltűnő helyen, a név és az adószám mindenképp jól olvasható legyen, jól olvasható betűtípust választva, stb.

És hát fontos lenne a kampány után egy, a befolyt összeget megköszönő kampány is, akár azt is kommunikálva, mire költötte el a szervezet a támogatást.